Egy tragikusan végződő otthon szülésről és a traumát elszenvedő család lelki utazásáról szól Mundruczó Kornél legújabb, angolul készült filmje, a Pieces of a Woman, amelynek produceri csapatához Martin Scorsese csatlakozott, és a Netflix vásárolta meg nemzetközi forgalmazásra.
– Hat évvel ezelőtt, a Fehér isten bemutatója után azt kérdeztem, miért szeretsz női alkotótársakkal dolgozni, mire azt mondtad, szerinted te valójában lány vagy. Arról viszont nem volt szó, hogy legközelebb női témájú filmmel jössz ki. Nagy bátorság kellett hozzá?
– Van annak a műfajnak hagyománya, hogy férfi rendezők női filmmel állnak elő, gondolj csak Fassbinder munkásságára, ami hozzám nagyon közel áll. Katával (Wéber Kata színész-forgatókönyvíró, a rendező felesége – a szerk.) ezt a forgatókönyvet a színdarabja alapján írtuk, amiben az alapkonfliktus már megvolt, ahogy két nagy jelenet is. Én pedig nagyon kötődtem ehhez a Márta nevű figurához, okosnak és provokatívnak tartottam, és úgy éreztem, ebből elképesztő filmet lehet csinálni. De tény, hogy ma olyan időket élünk, amikor női témákat nők rendeznek, s akár az a kérdés is felvetődik, megrendezhetek-e én egy ilyen filmet.
– Éppen kérdezni akartam, nem minősül-e ez ma kulturálisan nem megfelelőnek, mint amikor mondjuk a fehér színész feketének sminkeli magát.
– Mivel a feleségem írta a forgatókönyvet, és végig együtt dolgoztunk vele a színdarabon, majd a filmen is, úgy éreztem, valójában tandemben készült, nem pedig arról volt szó, hogy a rendező felkapott egy most divatos témát. Ez nagyon személyes ügy nekem is, de főleg Katának. Őszintén szólva kicsit izgultam Velence előtt, hogy felmerül-e ez a kérdés, de senki nem hozta fel. Részben Kata miatt, és részben Vanessa Kirby miatt, aki egyértelműen hálás volt a szerepért, és meg is kapta érte Velencében a legjobb színésznő díját.