Hirdetés már az ezerhétszázas évek végén a Magyar Hírmondóban is volt. De miről mesélnek az elmúlt száz év „aprói”?
A hirdetéseknek nem csupán céljuk, de komoly múltjuk is van. Az ókori Egyiptomban már időszámításunk előtt kétezer évvel ezelőtt is rövid szövegeket véstek fémfelületekre, hogy üzeneteket, értesítéseket adjanak közre. Később ezeket felváltották a papirusztekercseken közzétett ajánlatok. Az apróhirdetések modern formája feltehetően az 1700-as évek elején alakult ki, amikor a Boston News-Letterben valaki meghirdetett egy ingatlant.
Hazánkban valószínűleg a 20. századot fogják sokan a mára szinte teljesen eltűnt apróhirdetések koraként is számontartani. Ez nem véletlen, hiszen a legtöbb napilap e században jelent meg, napilap pedig nem létezett apróhirdetési oldalak nélkül. A hirdetések lehettek kereskedelmi és magánjellegűek, zömmel ingatlan, munka, később jármű kategóriában, és persze a sokatmondó vegyes vagy egyéb címszó alatt megjelenő, a korról, az adott évtizedről, évről mesélő rovatokkal. Vagyis, az „aprók” az igazi tömegkommunikáció – rádió, televízió, internet, Facebook, Youtube és a többi – megjelenése előtt megkerülhetetlen fórumot biztosítottak olvasóiknak. Gondoljanak számos napilapra vagy az Expressz hirdetési újságra.