Az utóbbi években megnőtt az igény a hiteles tartalmakra, a dokumentumsorozatok pedig erre válaszolnak, a rajongók különböző nézőpontok által, de saját tapasztalásuk mentén ismerhetik meg a valóság egy-egy szeletét. Persze a nagy felhozatalban előfordulnak olyan alkotások is, amelyek nem a valóságot adják vissza (a felvételeket manipulálják, vágási technikákat alkalmaznak bizonyos hatások elérése érdekében), és ez nagy károkat okoz a műfaj hitelességének, viszont a rendező neve itt is garancia. Az első nagy sikerű dokuszéria nézettségi adatai felfoghatatlanul magasak voltak. A világjárvány kirobbanásának évében például 15,6 milliárd percen keresztül nézték a különc állatkert-tulajdonos, Joe Exotic történetét a Tigrisvilágban. Sikerét a Michael Jordan – Az utolsó bajnokságig című miniszéria ismételte meg, a bulvársajtót pedig hónapokra ellátta tartalommal a The New York Times által jegyzett Framing Britney Spears, amely az énekesnő mentális összeomlását, gyámság alá helyezését és a FreeBritney-mozgalmat mutatja be.
Pamela Anderson – őszintén a múltjáról
A filmkritikusok szerint az egyik legjobban szerkesztett alkotás a kategóriában a Pamela közelről, amely a színésznő és Ryan White rendező közös munkájának köszönhető. Utóbbi a dokumentumfilm-készítés egyik legfontosabb kérdésére világított rá: „Nagyon óvatosnak kell lennünk, amikor kiválasztjuk, mely történeteket meséljük el, el kell gondolkodnunk azon is, hogy ezzel esetleg újra traumatizáljuk az áldozatokat. Kérdezzük meg magunktól, megéri-e. Megéri-e szórakozni egy ember fájdalmán” – veti fel a The Guardiannek adott interjúban, utalva ezzel a Pam & Tommy című sorozatra, amelyben Pamela Anderson életének egyik legmegalázóbb traumáját, az ellopott házi szexvideó történetét szedték elő újra az alkotók 2022-ben. A kétórás film ezért is születhetett meg, a színésznő a maga szemszögéből szerette volna elmesélni a sztorit: saját készítésű családi videófelvételei, emlékei mentén idézi fel a múltját, csupasz őszinteséggel mesél viharos gyerekkoráról, szüleiről, szexuális abúzusról, mellplasztikáról, Playboy-címlapról, Baywatch-szerepről, zűrös házasságairól, és arról, ahogy felkapta őt a hírnév, majd szépen elfelejtették. A film lágyságát maga a főszereplő adja: Anderson nemcsak kedves, vicces és olykor impulzív, de döbbenetesen józanul látja önmagát. A Pamela közelről egy erős nő portréja, és nemcsak rehabilitálja a színésznőt, de a nézőnek is útravalót ad.
David Beckham – sikerek és küzdelmek
Szórakoztató, őszinte, megrázó, felfokozott: többek között ezekkel a jelzőkkel illetik a legutóbbi nagy sikerű dokumentumszériát, amelynek főszereplője David Beckham, rendezője pedig az a Fisher Stevens, aki az Utódlás című sorozat Hugóját is alakította.
„Felhívtak Leo DiCaprio irodájából – emlékszik vissza Stevens, aki DiCaprio 2016-os, Özönvíz előtt című, a klímaváltozással foglalkozó dokumentumfilmjét rendezte. – Leo és David együtt lógtak, David rendezőt keresett a sorozatához, Leo pedig engem javasolt” – nyilatkozta a rendező, akit Az öböl című alkotásáért annak idején Oscar-díjjal jutalmaztak. Bár a rendező-színész eleinte nem akarta elvállalni a Beckham-projektet, két éven át összesen harminc órát beszélgetett az egykori futballsztárral.
„Határozottan úgy éreztem, mintha a terapeutája lennék – nyilatkozta a Variety magazinnak Stevens. – Nem igazán voltak korlátok, azt gondolom, bármeddig elmehettem volna.” A beszélgetéseket kamerával rögzítette, az eredmény egy négyrészes sorozat lett, amely a munkásosztályból származó David Beckham útját járja be a világhírig. A kamera a sportoló nyomába ered, elkíséri a vidéki házába, megszólítja a szüleit, egykori edzőjét, csapattársait, de fontos perceket kap Anna Wintour, az amerikai Vogue magazin főszerkesztője, néhány lesifotós, és természetesen a feleség, Victoria, a Spice Girls volt tagja, akivel a házassága a bulvárlapok sztratoszférájába repítette. Beckham nemcsak a hullámhegyekről, de a mélységekről is őszintén vall, legyen szó hűtlenségről, vagy a ’98-as argentin–angol meccsen kapott hírhedt piros lapról, amelynek következtében Anglia kiesett a világbajnokságból, a focista pedig egy nap alatt gyűlölt közellenséggé vált.