Filmbe illő borok
Mielőtt azt gondolnánk, a hírességek csak fogyasztani szeretik a kézműves termékeket, nem titok, hogy maguk is szívesen készítik őket. Cameron Diaz az egészségre és a fenntarthatóságra összpontosítva indította útjára az Avaline márkát egy barátnőjével 2020-ban. A vállalat különböző termőhelyekről származó vörös- és fehérborai bioszőlőből készülnek, nem tartalmaznak adalékanyagokat, GMO-mentesek, valamint a vegán és a gluténmentes megjelölést is viselik. Ez utóbbiak nyilván többekben felvetik a kérdést, vajon milyen bor az, amelyik glutént és állati összetevőket tartalmaz.
A 2000-es években forgatott Charlie angyalai filmek másik sztárja, Drew Barrymore is a hollywoodi borászok táborát gazdagítja. A Barrymore Wines 2010-ben társult egy neves kaliforniai pincészettel, és azóta töretlen népszerűségnek örvendenek montereyi szőlőből készült boraik.
A világhírű divattervező, Vera Wang is szélesítette piacát, amikor ruhakollekciója mellett három évvel ezelőtt a Vera Wang Party márkát is útjára indította. Az volt a célja, hogy olyan bort készítsen, amely mindenféle alkalomhoz illik. Az eredmény egy prémiumprosecco lett, amelynek az összes alkotási fázisában részt vett, beleértve a palack tervezését is.
Francis Ford Coppola 1979-ben Oscar-díjat nyert az Apokalipszis most című filmmel, és ugyanebben az évben debütált egy másik nagyszabású projektje, a pincészete is. A borkészítés nála családi hagyomány, hiszen már nagyapja is különböző házasításokkal próbálkozott New York-i bérházának pincéjében. Coppola 2021-ben társult a Delicato Family Winesszal, amely az Egyesült Államok piacán a tizenegy dolláros vagy annál magasabb árú borok első számú beszállítójává vált. A borászat dobozban árult, Sofia nevű borai a fiatalok körében is hatalmas sikernek örvendenek.
Királyi eprek háborúja
Nemrég Meghan Markle eperdzsemje kavart nagy port a közösségi médiában. A sussexi hercegné szétszórt ajándékba Hollywoodban ötven üveg, sorszámmal ellátott eperlekvárt, és a hatás nem maradt el. Sorra születtek a hercegné dzsemjéről szóló posztok a közösségi médiában. A humorista-színésznő Mindy Kaling; a Kardashian-birodalom feje, Kris Jenner; vagy épp a modellből életmódguruvá avanzsált Chrissy Teigen minimum köszönetét, de inkább csodálatát fejezte ki a termékkel kapcsolatban. A sajtó persze nem késlekedett, és szokás szerint darabokra szedte Markle-t, amiért néhány képen látszik, hogy a lekvár címkéjén elengedett a ragasztó, és lejött az üvegről. A termék egyébként még nem került kereskedelmi forgalomba, egyelőre várólistára iratkozhatnak fel azok, akik érdeklődnek iránta. Vannak, akik egyenesen dzsemháborúnak, mások puszta véletlennek vélik, de a sussexi hercegné „akciója” után egy héttel a brit királyi család Instagram-oldalán is megjelent egy videó, amely a monarchia hivatalos eperlekvárját reklámozta, de ilyen és ehhez hasonló posztok egész évben láthatók az említett közösségimédia-felületen, hiszen a brit királyi család számosfajta lekvárt és mézet dob piacra hosszú évtizedek óta.
Méhész sztárok édes élete
Ha már a királyi családnál és a méznél tartunk, a Buckingham-palota kertje öt nyüzsgő méhkasnak ad otthont, amelyek lakói – olasz mézelő méhek – a közelben elérhető királyi nektárból lakmároznak. Az itt előállított mézből a palota szakácsai olyan különleges desszerteket készítenek a prominens vendégeknek, mint például a mézes madeleine vagy a mézes krémes piskóta. A mézelő méhek korábban Erzsébet királynő szívügyei közé tartoztak, halálával azonban nem ért véget a hagyomány. Kamilla brit királyné több nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy „a méhek létfontosságúak a természet számára, és törékeny ökoszisztémánk szerves részét képezik”. Ő maga 2010-ben kezdett méhészkedni. Közben a Bees for Development első kinevezett elnöke lett. Ez a nemzetközi jótékonysági szervezet a méhészet segítségével tesz a szegénység enyhítéséért. A királyné wiltshire-i kaptáraiban termelt méz eladásából befolyt összeget minden évben jótékony célra fordítják.