Kisebb tévés szerepek után (például A szolgálólány meséjében és az Éles tárgyakban) Sweeney a rendkívül megosztó Eufória című sorozattal vált ismertté, amely amerikai középiskolások szexszel, drogfüggőséggel és erőszakkal teli életét mutatja be. A rajongók imádják az HBO-széria őszinteségét, nyersességét és izgalmas képi világát, a konzervatívabb nézőket viszont kiakasztotta a sok meztelenség és a fiatalok önpusztításának ábrázolása. Az HBO történetének negyedik legnézettebb sorozatában Sweeney az egyik főszereplőt, Cassie-t alakítja, akit bizonytalansága és apakomplexusa a fiúk karjaiba hajt, meglehetősen aktív szexuális életet él, és a képernyőn gyakran szerepel hiányos öltözetben. Bár Emmy-díjra is jelölték az alakításáért, mégis a meztelenkedés ténye az, ami meghatározta, és a mai napig kíséri a Sweeney körüli narratívát, így a 2025-ben harmadik évadával folytatódó sorozat bizonyos szempontból egyszerre áldás és átok a színésznő számára.
A komolyabb kritikai elismerést A Fehér Lótusz című minisorozat hozta meg Sweeney-nek: a szarkasztikus tinédzser megformálásáért bezsebelt egy újabb Emmy-jelölést, és a tévé után megnyílt előtte az út a mozi világába is. A valós eseményeket feldolgozó Reality egy FBI-nyomozás történetét mutatja be, az Imádlak utálni egy klasszikus romantikus komédia, a Madame Web a Marvel-univerzumban játszódó póklányos-szuperhősös akciómozi, a Szeplőtlen pedig egy horror, amelyben Sweeney egy apácát alakít. Ezek a filmek nem lettek egyértelműen sikeresek – vagy a szakma, vagy a közönség nem szerette őket eléggé. Az ígéretes tévés indulást követően tehát egyelőre döcög Sweeney filmes karrierje, a még mindig csak huszonhat éves színésznőt azonban nem kell félteni, elképesztően tudatosan és elszántan halad a saját maga által kijelölt úton.
A Marilyn Monroe-effektus
Szőke haj, dús idomok, igéző tekintet. Sweeney hamar megkapta a szexszimbólum jelzőt, amihez a kinézetén kívül kétségkívül hozzájárultak az Eufória túlfűtött jelenetei is. Mindenki a testéről beszél, és ennyi sikeres alakítással a háta mögött még mindig ugyanaz a kérdés lóg a levegőben: „Na és játszani tud?” A színésznő szerint eddigi munkái önmagukért beszélnek, és akiknek ez nem elég meggyőző, azokkal nincs mit kezdeni. Sokan – még hírességek is – sajnálkozva emlegetik a közösségi médiában, amiért a teste miatt „tárgyiasítják” és „kihasználják”. Csak éppen az a kérdés, őszinte aggodalomból vagy irigységből teszik. Tavaly a The Rolling Stones Angry című videóklipje kapcsán hördültek fel, amelyben Sweeney egy tűzpiros kabrióban nyújtózkodik szegecses, fekete bőrszerkóban. A ruhát egyébként nem ráerőltették, hanem ő maga választotta, és kifejezetten dögösnek érezte magát benne. „Az egyik kérdés, amit gyakran megkapok, hogy feminista vagyok-e. Én a felszabadultságot a testem elfogadásában találom meg, ami szexi és erős, és nem hiszem, hogy ezzel bármi baj lenne. Benne vagyok egy Rolling Stones-videóban. Ez mennyire menő és ikonikus? Nagyon jól éreztem magam. A mozdulatok, minden, amit csináltam, spontán volt. Mégis kinek adatik meg, hogy egy kabrió tetején guruljon végig a Sunset Boulevardon, rendőri kísérettel? Ezek azok a menő dolgok a karrieremben, amelyekről fogalmam sem volt, hogy valaha majd megtehetem” – nyilatkozta a klipforgatásról. Sweeney lerázza magáról az elnyomott és kihasznált nő toposzát, ehelyett tudatosan él erotikus tőkéjével.
Nem kér elnézést
Ami a filmbeli pucérkodást illeti, nem engedi ki a kezéből a kontrollt. Amikor az Eufória forgatókönyvében az szerepelt, hogy a karaktere félmeztelen az adott jelenetben, és szerinte ez nem volt indokolt, jelezte Sam Levinson rendezőnek, aki elfogadta, és átírta a részt. Sweeney sosem érezte úgy, hogy Levinson nyomást gyakorolt volna rá a sikamlós jelenetekkel kapcsolatban, ha valamit nem akart megcsinálni, a rendező ráhagyta. A meztelenséget firtató kérdésekre elmondta, hogy alapvetően nincs problémája ezekkel a jelenetekkel, és nem is fog leállni velük. Egyedül az bántja, hogy bár ő büszke az Eufóriában nyújtott munkájára, kevesen beszélnek a színészi teljesítményéről, csak azért, mert vetkőzött is. „A legnagyobb félreértés velem kapcsolatban, hogy egy buta szőke vagyok, nagy mellekkel” – fogalmazta meg.
Kamaszkorában még mellkisebbítő műtétet tervezgetett, ma már viccel üti el, hogy az emberek gátlástalanul csámcsognak a külsején: egy nemrégiben kiposztolt Instagram-fotón „Sorry for having great tits” (Bocsánat, hogy jó melleim vannak!) feliratú kapucnis pulcsit viselt, egy tévéműsorban pedig azzal poénkodott, hogy ha nem jönne be neki a színészkedés, a keblei mutogatásából is meg tudna élni. Stílusos pillanat volt, amikor idén az Oscar-díj-átadó utáni partin Marilyn Monroe ikonikus ruháját és hajviseletét idézte meg, mintha azt üzente volna: Nesze nektek!
Piszkos anyagiak
Sweeney állítása szerint napi tizennyolc órát dolgozik a hét minden napján. A forgatások mellett ugyanis producerkedik is, 2020-ban alapította tizenhárom évvel idősebb szerelmével, Jonathan Davino üzletemberrel Fifty-Fifty Films nevű cégét. Úgy érzi, nőként magának kell megteremtenie a lehetőségeket, és ha jó szerepeket akar kapni, neki kell tető alá hoznia a produkciókat. Így született meg az Imádlak utálni és a Szeplőtlen is, amelyeknek nemcsak főszereplője, hanem producere is volt. „Nagyon élvezem, hogy öltönyös férfiakkal vagyok egy szobában, és bizonyos szempontból sokkolom őket” – mondta a produceri munkáról. Az nem újdonság, hogy Hollywood olyan veteránjai, mint például Reese Witherspoon, Jennifer Aniston vagy Drew Barrymore saját filmes céggel rendelkeznek, Sweeney viszont mindössze huszonhárom éves volt, amikor ily módon bebiztosította magát. És hogy mi az oka ennek a példátlan előrelátásnak? Egyszerűen a megélhetés.