1. Az Oscar-díjas Lady Whistledown
A régenskorban játszódó történet nyolc testvér szerelmi bonyodalmait követi nyomon, a legtitokzatosabb karakter mégsem a Bridgertonok közül kerül ki. A csípős nyelvű társasági pletykalapíró, Lady Whistledown a háttérből figyeli az eseményeket, és a legapróbb szóbeszéd sem kerüli el a figyelmét. A készítők – hogy fokozzák a rejtélyt – szándékosan választottak kívülállót narrátornak, így az első évad végéig még csak nem is sejtjük, ki lehet valójában a pikírt hírlapíró. Az arctalan elbeszélő nem más, mint az Oscar-díjas Julie Andrews, kinek eleganciát és tekintélyt sugárzó hangszíne tökéletesen illik a befolyásos tollforgatóhoz. A színésznőt háromszor is jelölték Emmy-díjra Lady Whistledown megszólaltatásáért.
2. Nicola Coughlan kérte a meztelen jeleneteket
Az idén debütált harmadik évadban Colin Bridgerton találja meg igaz szerelmét gyerekkori barátja, Penelope Featherington személyében. A karaktert játszó Nicola Coughlan már a sorozat indulásakor is óriási népszerűségnek örvendett, de főszereplőként a testpozitivitás ikonjává, valóságos példaképpé vált a nők szemében. Noha az általa megszemélyesített karakter a könyvben karcsú hölgyként tér vissza a londoni szezonra, Nicola nem engedett a külső elvárásoknak, sőt, külön kérte a készítőket, hadd legyenek meztelen jelenetei az évad során. „Tudod, ez nehéz helyzet, mert mi, az enyémhez hasonló testalkattal rendelkező nők – azaz a tökéletes mellekkel megáldott nők – nem látjuk viszont magunkat elégszer a képernyőn” – nyilatkozta a sajtókörúton, ahol azt is elárulta, szülei számára egy szolidabb, vágott verzió is készült a szenvedélyes jelenetekből.
3. Fekete arisztokraták és egyéb torzítások
A legtöbb kritika a történelmi hűség hiányából adódóan éri a produkciót, holott a készítők és maga Julia Quinn is többször leszögezték, elsősorban nem ismeretterjesztő, hanem szórakoztató tartalmat kívánnak gyártani a közönségnek. Ezt egyértelművé tették az első évad szereposztásával is, melyben Daphne Bridgerton Hastings hercegével lép frigyre, akit történetesen a zimbabwei származású Regé-Jean Page alakított megnyerően. A valós régenskorhoz képest azonban nem a fekete arisztokraták jelenléte az egyetlen szembetűnő torzítás. A modern igények kielégítését szem előtt tartva a nyelvezet, egyes öltözékek és a zene sem tekinthető hitelesnek, de az intimitást is nyíltabban ábrázolják, mint ahogyan azt a korban elfogadhatónak tartották volna.
4. Botrányt keltő változtatás: az írónő is reagált
Azonban nem minden, a sokszínűség érdekében hozott változtatás nyerte el az olvasók tetszését. A sorozatot gyártó Shonda Rhimes és a könyvek szerzője sem menekülhetett a rajongók ostroma elől, miután a harmadik évadban gyökeresen megváltoztatták Francesca Bridgerton történetét. Pontosabban választottja nemét. A Rossz kor című könyvben Michael Stirling beleszeret Francescába, de a sors úgy hozza, hogy a lány végül a férfi unokaöccséhez megy feleségül. Bár Michael éveken át csak barátként áll az időközben megözvegyült lány mellett, egy nem várt esemény mindent megváltoztat kettejük között. Ezzel szemben az évad utolsó részeiben Michaelt Michaela Stirlingre cserélték, Francesca pedig rá vet szerelmes pillantásokat. A két nő meglebegtetett románca parázs vitát indított el, mely olyan mértékűre duzzadt, hogy nemrég Julia Quinn külön nyilatkozatban is reagált a vádakra. A szerző hiába próbálta csillapítani a kedélyeket, a változtatás azóta sem hagyja nyugodni a kommentelőket, akik valamennyi fórumon hangot adnak nemtetszésüknek.
5. A legnagyobb eltérések: könyvek vs. sorozat
Nem ez az első eset, hogy a széria készítői lazán kezelik a könyvek cselekményét. A multikulturális szereposztás ékes példája az afroamerikai gyökerekkel rendelkező Sarolta királyné, aki valójában nem része a Julia Quinn által megálmodott Bridgerton-univerzumnak. De ugyanígy még számos más szereplő kap önálló történetet, melyek tovább árnyalják a könyvek világát, és egyúttal lehetőséget adnak előzménysorozatok készítésére. A királyné fiatalkorát feldolgozó spin-off (sorozat, melynek főszereplője egy előző sorozatból megismert szereplő – a szerk.) mellett a rajongók azt remélik, Lady Danbury is megkapja a maga előzménytörténetét – utóbbi a könyvekben javarészt a háttérbe szorul. Az átdolgozott szereplőkön túl az évadok sorrendje sem követi a leírt események időrendjét, ezért nagy érdeklődés övezi az új szériákra vonatkozó bejelentéseket. Nemrégiben derült ki, hogy a 4. évad Benedict karaktere köré épül majd.
6. „Vegyes súlyú” románc a képernyőn
Már önálló címkéje is született az atletikus Colin és a teltkarcsú Penelope között bimbózó kapcsolatnak, ami nem más, mint a „mixed-weight romance”, vagyis a vegyes súlyú románc. Vannak, akik szerint egy plus-size testalkatú nő a valóságban sosem keltené fel egy sportos, jóképű férfi figyelmét, míg mások szerint ez egyáltalán nem igaz, sőt! Mindenesetre úgy tűnik, a többség felszabadítónak látja, hogy a harmadik évad címszereplői végre dacolnak a romantikus kapcsolatok kliséivel. A „Polin” névre keresztelt páros emellett még rá is játszik a kettejük közötti szoros kötelékre. A színészek közös interjúikban gyakran hangoztatják, hiába dolgoztak intimitáskoordinátorral, a Colint alakító Luke Newton megannyi jelenetet improvizált, sőt, az egyik szenvedélyes pillanat hevében még a szófa lábát is sikerült kitörniük.
7. Rekordméretű paróka, több ezer kosztüm
Lehetetlen úgy beszélni a Bridgerton sorozatról, hogy ne térnénk ki Sarolta királyné grandiózus parókáira. A harmadik évad tervezői új szintre emelték az esztétikát, és egy olyan hattyús parókacsodával kápráztatták el a nézőket, melyen két éven át dolgoztak. A gyakran akkumulátort, drótketreceket és nyakmerevítőt is igénylő póthajak azonban nem csupán látványos kiegészítők. A Saroltát játszó Golda Rosheuvel szerint a történetmesélés részét képezik, és rejtett utalásokat is magukban hordoznak. A kreációkat megálmodó Nic Collins haj- és sminktervező korábban a Downton Abbey számára is készített parókákat. A Bridgerton sorozatban a lélegzetelállító kosztümök tovább növelik a drámai összhatást: John Glaser jelmeztervező elárulta, csapatával több mint négyezer méternyi anyagot használtak el a harmadik évadban, míg az első szériában hétezerötszáz ruhadarabot készítettek.