Ryan Reynolds egyszerre szerethető, bolondos és önironikus figura, illetve dörzsölt üzletember, aki sztárstátuszának köszönhetően lenyűgöző üzleti portfóliót épített. De hol ér véget a marketing, és hol kezdődik az ember?

Egy ideig úgy tűnt, hogy Ryan Reynolds a felejthető romantikus komédiák földjén ragad, köszönhetően az olyan filmeknek, mint a Mindenképpen talán vagy mondjuk a Nász-ajánlat. Sikeres színész volt ugyan, de nem tartozott az igazi nagyágyúk közé. Aztán jött a Zöld lámpás című képregény-feldolgozás, amely nem teljesített jól a mozikban, de meghozta a színésznek a nagybetűs társat Blake Lively színésznő személyében, illetve kiderült, hogy jól áll neki a szuperhősszerep, innen pedig egyenes út vezetett a népszerű akció-sci-fihez, a Deadpoolhoz. 

A készítők eleinte nem bíztak a produkcióban, Reynolds még gázsijának egy részéről is lemondott, csak hogy elkészülhessen a 2016-os film. A Marvel cinikus szuperhőse azóta az egyik legnépszerűbb karakter, és szinte eggyé vált a színésszel, akinek karrierje rakétaként lőtt ki. A listás szupersztárrá vált (2021-ben ő volt a második legtöbbet kereső színész az álomgyárban), és közben igazi mogullá is. Sikeres a filmezésben, még sikeresebb a vállalkozásaival, és elképesztően sikeres a házassága is: négy gyerek (a jelek szerint igencsak jó) szülei feleségével. Külön-külön is említésre méltó teljesítmények ezek, de ő ügyesen lavírozik együtt minden szerepben. 

Egy kanadai srác a világ tetején

Ryan Rodney Reynolds 1976. október 23-án született a kanadai Vancouverben, négy fiú közül a legfiatalabbként. Szülei messze álltak a show-biznisztől: édesapja a Kanadai Királyi Lovasrendőrségnél szolgált, nyugdíjazása után az élelmiszer-nagykereskedelemben helyezkedett el, édesanyja pedig eladóként dolgozott. Amikor a már híres színészt arról faggatták, neveltetése milyen téren volt meghatározó számára, azt válaszolta, hogy a közösségben, ahol felnőtt, empátiát tanult. 

A kis Ryan már tizenhárom évesen színészkedett, és egyébként egy középiskolába járt Joshua Jacksonnal, aki szintén hollywoodi szupersztárrá vált. Szerepelt néhány kanadai tévésorozatban, majd feladta a színészkedést, hogy főiskolára menjen, de végül egy barátja unszolására úgy döntött, nyakába veszi Los Angelest, és mégiscsak kipróbálja magát a filmvilágban. Eleinte főleg vígjátékokban szerepelt, de láthattuk az X-akták harmadik évadának tizenharmadik részében, illetve a Sabrina, a tiniboszorkány filmverziójában is. 2004-ben a Penge – Szentháromság című akciófilmben kapott szerepet – ez már jócskán eltért korábbi műfajaitól. Kikacsintott a horrorba is, A rettegés házában a családfőt alakítja, aki szerettei ellen fordul. De a közönség egyértelműen a romkomokban szerette leginkább a huncut szemű színészt.

A humoránál csak a szíve nagyobb

Ryan Reynolds azon kevés színész egyike, akit talán mindenki szeret, és még azok is elismerő véleménnyel vannak személyéről, poénos nyilatkozatairól, akik egyébként nem ülnének be filmjeire a moziba. Abban pedig, hogy ennyire szerethető, nagy szerepe van annak, ami Dwayne Johnsont, vagyis A Sziklát is a csúcsra repítette: saját márkájának építése. Az emberek kedvelik szarkasztikus humorát, Instagram-bejegyzéseit, amelyekben gyakran feleségével üzengetnek egymásnak poé­nosan, mindez hitelessé és könnyen megközelíthetővé teszi. Azokért a posztokért pedig, amelyekben bará­ta­ival (Hugh Jackmannel vagy éppen Jake Gyllenhaallal) cukkolják egymást, egyszerűen rajonganak a követői. 

Neki elhisszük, hogy tényleg elkötelezett azok iránt, akik miatt ott tart, ahol – vagyis hogy a rajongók iránti szeretete is túlmutat a marketingen. Egy olyan vicces karakternek pedig, aki a gyerekek körében is nagyon népszerű Deadpoolt alakítja, fel kell készülnie arra, hogy a kis rajongók nem mind felhőtlenül boldogok. Rendszeresen előfordul, hogy a Make-A-Wish Alapítvány felkérésére a színész súlyos vagy gyógyíthatatlan beteg gyerekek kívánságát teljesíti, akiknek legnagyobb vágyuk, hogy találkozzanak vele. Ez pedig lelkileg igencsak megterhelő feladat. De ő ezeket az akadályokat is jól veszi, rendkívül szimpatikusan nyilatkozik, és valószínűleg nem keveset tesz azért, hogy feldolgozza a traumatikus élményeket.

Ismertsége miatt (csak az Instagramon ötvennégymillió követője van) fontos ügyek mellé is odaáll, az pedig már csak a hab a tortán, hogy feleségével számtalan jótékonysági szervezetet is támogatnak. Ryan Reynolds emellett Michael J. Fox Parkinson-alapítványának is igazgatósági tagja, és nyíltan beszél arról, hogy édesapja huszonöt éven át a rettegett kórral élt, illetve arról, milyen félelmetes és milyen reménytelennek tűnik a hozzátartozók számára, amikor szerettük ezzel a betegséggel küzd. Amikor pedig őszinte és sebezhető oldalát mutatja, a rajongók egy emberként sóhajtanak fel, hogy „igen, ez a mi Ryanünk”.

Befektetési guru

A szerethető figura mögött viszont egy igen dörzsölt üzletember lakozik, ha pénzügyi befektetésekről van szó, kiemelkedik a hollywoodi körökből. Az, hogy színészként és immáron producerként, forgatókönyvíróként rengeteget keres, nem kérdés, de mindez szinte eltörpül üzleti sikerei mellett. Ehhez pedig nem lett volna elég csak annyi, hogy egy jópofa fickó, aki csúcsra járatja a cinizmust. 

Rob McElhenney színésszel közösen övé például a világ egyik legrégebbi futballklubja, a Wrexham FC (erről dokumentumfilm-sorozatot is forgattak a Netflixre), de belevetették magukat a Forma–1 világába is, miután cégük anyavállalata huszonnégy százalékos részesedést szerzett az Alpine F1 csapatában, és beszállt az Aviation Gin nevű márkába is, amelyet előszeretettel reklámoz filmjeiben. 

2019-ben részesedést vásárolt a Mint Mobile-ban, egy költséghatékony telefonszolgáltatóban. Okos marketingstratégiájával fellendítette a vállalat ismertségét, a céget aztán tavaly felvásárolta a T-Mobile, ezzel a színész háromszázmillió dollárt keresett. Emellett Maximum Effort néven filmgyártó cége és digitális marketingügynöksége is van, amelyet George Dewey producerrel alapított. Az üzleti szakértők szerint Reynolds sikere a szenvedélyről, a cselekvésről és a tehetségről szól, és arról, hogyan közvetíti mindezt elkötelezett rajongóinak. 

Tovább olvasnál?
Ha érdekel a cikk folytatása, fizess elő csak 500 forintért, vagy regisztrálj, és 1 héten keresztül minden előfizetői tartalmat megnézhetsz.
Próbáld ki most kedvezményesen!
Az előfizetés ára az első hónapban csak 500 Ft, ezt követően 1490 Ft havonta. Ha van már előfizetésed, lépj be .