Iskolaválasztó
Iskolák, ahol jó gyereknek lenni – Alternatív sulik többszörös túljelentkezéssel
Négy iskola, melyek nagyon vágyottak valamiért, sokszoros, olykor tíz-tizenötszörös túljelentkezéssel – és nagyon jó hírrel. Egy közülük csak most alakul, de az alapiskolája miatt már most rengetegen állnak a virtuális sorban. De vajon mi a titkuk, miért ennyire kívánatosak ezek az intézmények a szülők szemében? Akovács Éva írása.
admin13 perc
Mit tegyünk, ha a mi gyerekünk is „láthatatlan” a közösségében?
Minden osztályközösségben vannak olyan gyerekek, akik csöndes és visszahúzódó természetük miatt a háttérben maradnak. Akikre a hangadó és a problémákkal küzdő diákok mellett már nem marad ideje és figyelme a pedagógusnak. Ők az osztály láthatatlan diákjai. Mit tegyünk, ha a mi gyerekünk is ebbe a csoportba tartozik? Wéber Anikó írása.
admin3 perc
Hogyan beszéljünk szülőként a kamasz gyerekünkkel úgy, hogy helyreálljon köztünk a bizalom?
A tinédzserkor küszöbén az otthonunk hirtelen csatatérré válik. Állandó szópárbajok, ajtócsapkodás jellemzi a gyermekünkkel való kapcsolatot, mi pedig úgy érezzük, valamit nagyon elrontottunk. Mit tehetnénk, hogy helyreálljon közöttünk a meghitt, bizalmi viszony? Wéber Anikó írása.
admin3 perc
„A kamaszkor olyan, mint egy második születés” – Interjú Boldizsár Ildikó mesekutatóval
Most jelent meg Boldizsár Ildikó könyve Mesék a felnőtté válásról címmel. Tizenhat és harminckét éves kor közötti olvasóknak ajánlja, még egy „felnőttségmérőt” is mellékelve. Az első asszociációm az volt szülőként belegondolva, hogy ha valami, akkor a gyerek felnőtté válása éppen hogy nem mesés, sőt... Hajjaj! Szily Nóra interjúja.
Nők Lapja4 perc
Nincs reménytelen helyzet, nincs elrontott élet – Riport egy Srí Lanka-i élményterápiáról
Mit keresnek „problémás”, talajt vesztett magyar fiatalok a tőlünk 7000 kilométerre fekvő trópusi halászfaluban, Kahawában? A Chance Program három hónapos élményterápiája olyan önismereti utat kínál számukra, amellyel gyökeres és tartós változást, teljesen új életprogramot indíthatnak el. Kiss Henrietta írása.
admin3 perc
Hogyan lehetne jobb a kommunikáció a szülők és a pedagógusok között?
Miben hasonlít egymásra a szülő és a pedagógus? Abban, hogy mindkettejüket ugyanaz a cél vezérli: szeretnék, ha a gyerek boldogan, egyre többet tanulva és fejlődve nőne fel. Miért van akkor annyi vita a felek között? Hogyan lehetne sikeresen együttműködni? Wéber Anikó írása.
Nők Lapja4 perc
Minden, amit tudni kell a középiskolai felvételiről lépésről lépésre
Bizonyára szorongva böngészed a gyerek középiskolai felvételi tájékoztatóját, tartva a rátok váró hosszadalmas procedúrától. Mégse izguld túl! Összefoglalónk segít felkészülni a felvételi eljárás legfontosabb dátumaira. Az általunk ajánlott dalok enyhítik majd a bennetek gyűlő feszültséget.
Nők Lapja4 perc
Mitől lesz egy vidéki iskola listavezető? – Veiszer Alinda kerekasztal-beszélgetése
A rangsorokban legelöl álló vidéki iskolák igazgatóit hívtuk el egy beszélgetésre, hogy megkérdezzük, mennyiben más a munkájuk, mint a fővárosi intézményeket vezetőknek. Mindhárom állami iskola, de nagyon különböző gyerekekkel, különböző gondokkal. Tudjuk, hogy nincs mindenhol digitális tábla, de még szülői minta sem. Kíváncsiak voltunk, milyen örömeik, nehézségeik vannak, és hogyan tudnak ilyen kiemelkedő eredményt elérni.
Nők Lapja4 perc
A 120 legsikeresebb középiskola a Nők Lapja Iskolaválasztó 2017-es számában
Idén is elkészítettük nektek a Nők Lapja Iskolaválasztó különszámát, amiben nemcsak a legjobb középiskolákról, hanem rengeteg hasznos és érdekes témáról is olvashattok. Íme, 20 ok, amiért érdemes beszerezni a magazint!
admin3 perc