A Nők Lapja fő témája a héten az oktatás, melynek apropóján górcső alá vettünk néhány külföldi oktatási rendszert. Míg a magazinban a tanítás milyenségét helyeztük előtérbe, addig most az iskolai környezetre helyezzük a hangsúlyt.

Fenntarthatóságból ötös – Green School, Indonézia

1iskola_indonezia

Az elnevezése tűpontos ennek az indonéz iskolának, hiszen száz százalékig a fenntarthatóság jegyében született, a helyi viszonyoknak megfelelően bambuszból. Őshonos növények, organikus kert, és alternatív energiaforrások tömkelege (pl. napelem, bambusz fűrészpor). Így működik a 7542 négyzetméteren elterülő épületegyüttes.

Több információ és kép az iskoláról ezen a weboldalon.

Kreativitás mindenek felett – Vittra Telefonplan, Svédország

0iskola_svedorszag

Kétségkívül a lista egyik leginnovatívabb iskolája a Stockholmban található Vittra Telefonplan, ahol tantermek helyett óriási közösségi terek és tanulókuckók váltják egymást, a színekkel és formákkal pedig a kreativitás fontosságát hirdetik. A gyerekek kiscsoportokban tanulnak, és nemcsak moziszoba, de olyan helyiség is található az épületben, ahol a nebulók nyugodtan relaxálhatnak.

További fotókért kattintsatok ide!

Újrahasznosítás a köbön – Vissershok konténersuli, Dél-Afrika

3iskola_del-afrika

A Cape Townban található konténeriskolát elsősorban hátrányos helyzetű, kisiskolás korú gyerekeknek építették. Újrahasznosítás szempontjából példaértékű projekt jött létre: nemcsak kis könyvtár kap helyet a 12 méteres épületben, de játszótér, sőt saját veteményes is tartozik hozzá. Az, hogy az egykor valószínűleg unalmasan rozsdás konténer vidám és színes, már csak hab a tortán.

Még több képet találtok erre.

Bunkerből iskola – Ny Krohnborg, Norvégia

4iskola_norvegia

Milyen a végeredménye egy hibátlan bunkerátalakításnak? Csak meg kell nézni a norvég Ny Krohnborg iskolát, és kiderül. Az épület tulajdonképpen egy óriási kulturális közösségi tér, illetve tornaterem, a tőszomszédságában álló 1920-as években épült iskolaépülettel pedig tökéletes harmóniát alkot a kontrasztos külső ellenére.

Még több fotó a linken.

Úszva tanulni – Makoko Úszó Iskola, Nigéria

5iskola_nigeria

Vízen lebegve lényegesen izgalmasabb lehet tanulni, mint egy sima téglaépületben, ha pedig a klímaváltozás kényszerít a parti helyett vízi életre, kifejezetten hasznos is egy „hajósuli” építése. A lagoszi, hordókon álló iskola 2013-ban készült főként fából, és nem kell félteni az apály-dagály váltakozásától.

További információ és képek az iskoláról itt.

Képek a linkelt weboldalakról.