Celebek
Kim Kardashian
Mesés gazdagságát és világhírnevét többek közt az Instagram-oldalának köszönheti, ahová napi szinten tölt fel szelfiket magáról. Botrányhős, fogalom, a modern kor kitörölhetetlen jelensége – ez mind Kim Kardashian, akit a közösségi média emelt fel. Csaknem 100 millió követője van.
Baddie Winkle
A 88 éves Instagram-nagyi fiatalokat megszégyenítő hévvel él és kreativitással öltözködik – sokszor túlzásokba esve. Kalandjait már több mint 3 millióan követik nyomon.
Lele Pons
Az új tinibálvány csupán húsz éves, de máris csaknem 17 millióan követik és milliókat keres azzal, hogy beégéseiről, csetlés-botlásairól tesz ki képeket.
Divat-szépség
Huda Kattan
Hollywood egyik legmagasabban képzett sminkese bármire képes egy ecsettel és egy kis kenceficével. Napjaink egyik legismertebb szépségbloggere pedig arra használja az Instagramot, hogy oktatóvideókat és termékbemutaókat tegyen közzé rajta. Nem csoda, hogy a nők és a hirdetők is imádják a maga 19,8 millió követőjével.
Julie Sarinana
A Los Angeles-i divatblogger nemcsak izgalmas mindennapjairól, hanem aktuális öltözékéről is előszeretettel posztol nap mint nap. Kifinomult stílusának köszönhetően már számtalan nagy márka is megtalálta, a Gap például előszeretettel halmozza el szebbnél szebb darabokkal.
Michelle Phan
A vietnámi sminkest a Youtube-ra feltöltött oktatóvideói tették ismertté, amiken azt mutatta meg, hogyan tudunk mi is otthon úgy sminkelni, mintha szakember vett volna kezelésbe minket. A tündöklő szépség ígérete pedig nők – és később szponzorok – tömegeit vonzotta az oldalára. Az ismertség a szakmai előmenetelének is jót tett, a Lancome szóvivőjének is megválasztották.
Humor-szórakoztatás
Zach King
A Youtube-sztár digitálisan szerkesztett videói olyanok, mintha varázsolna velük, nem csoda, hogy hihetetlen népszerűségnek örvend, és olyan ismert márkák támogatják, mint a Ford vagy a Red Bull.
Celeste Barber
A világ időről időre izgatottan várja, hogy Celeste Barber mikor áll elő újabb fotókkal, amiken a leghíresebb celebek Instagram-fotóit próbálja reprodukálni. A 35 éves ausztrál humoristának ma már közel kétmillió követője van. Nem is csoda, hihetetlenül vicces!
Nash Grier
A 19 éves amerikai komikus videóiban nem tesz mást, mint kortársainak ad tanácsokat humoros módon. Ebből gazdagodott meg, és ma már olyan partnerekkel dolgozik, mint a Pepsi.
Utazás
Jay Alvarrez
Az örök utazó napjaink egyik legnépszerűbb közösségi médiaszemélyisége a maga 5,2 millió követőjével. Izgalmas kalandjait gyönyörű fotókon örökíti meg, és ő maga sem hétköznapi látvány.
Murad Osmann
Szinte nincs olyan ember a világon, aki nem ismerné az orosz fotós munkáit. A „Follow Me To”, vagyis kövess engem projektje, amelyen felesége kezét fogva fotózta magukat a világ különböző tájain, hatalmas visszhangot kapott. Ma már olyan partnereket tudhat a magáénak, mint a Michael Kors luxusmárka vagy az ENSZ élelmezési programja.
Louis Cole
Az angol Youtuber 1,5 millió követőre tett szert az Instagramon csupán azzal, hogy egzotikus utazásairól posztol szebbnél szebb fotókat. Tegye fel a kezét, aki nem irigyli…
Életmód
Kayla Itsines
A fitnesz-őrültek bibliája lehet Kayla Itsines Instagram-oldala, ahol minden megtalálható az egészséges étkezéstől kezdve az alakformálásig. Hihetetlen népszerűségnek örvend motivációs bejegyzéseinek és az alkalmazásának köszönhetően, mellyel a bikinialakra áhítozókat instruálja. Közel hétmillió követője van.
Camila Coelho
A bostoni blogger és közösségimédia-sztár mindenhez ért, ami a szépségápolással, sminkeléssel és divattal kapcsolatos, tetemes, 6 milliós rajongótáborára mégis azzal tett szert, hogy a mindennapjairól posztol képeket.
Julia Engel
A fiatal San Francisco-i szépség- és divatblogger rajong a ruhákért, az utazásért, a finom ételekért és a virágokért. Igényesen megkomponált Instagram-fotóin minden helyet kap, ami a ragyogó, modern élet elengedhetetlen kelléke. Jelenleg több mint egymillióan inspirálódnak a képeiből, és olyan szponzorai vannak, mint a Gap, az Old Navy vagy a Banana Republic.
Dizájn-építészet
Joanna Stevens
Joanna Stevens Gaines és férje az amerikai ingatlanpiac nagyágyúi: terveznek, építenek, felújítanak. Romos házakból újakat varázsolnak, kijavítják a hibákat és teljesen új díszbe öltöztetik az elhanyagolt, régi épületeket. Sikerességüket pedig mi sem bizonyítja jobban, mint az a 4,7 millió felhasználó, aki Instagramon követi őket.
Hayden Williams
A brit divattervező valódi ismertségre a közösségi média által tett szert: előszeretettel aknázza ki a Tumblr, a Facebook és az Instagram adta lehetőségeket, amik többek közt olyan vállalatoknál segítették munkához, mint a Disney vagy a Rimmel London.
Seb Lester
Az angol művész, tipográfus és kalligráfus karakteres nyomataiért sokan rajonganak, több mint egymillióan követik az Instagramon. Míg számos, szakmai körben is elismert munkája van, a szélesebb közönség mégis azokról a videóiról ismerte meg, amiken híres logókat, úgy mint a New York Timesét, a Huffington Postét vagy a Louis Vuittonét rajzolta újra.
Jelenleg az amatőrök kultuszát éljük, de miért hallgatunk egyre kevésbé szakértőkre és miért tartjuk hitelesebbnek a bloggereket? Ezeknek a kérdéseknek járunk utána a Nők Lapja 2017/19. számában. A magazin május 9-én jut el az előfizetőkhöz, míg az újságárusoknál május 10-től lesz kapható.
Szöveg: F.R.
Nyitókép: instagram.com/baddiewinkle