MINDEN MEGTANULHATÓ
Tréning középiskolásoknak
Angoltanárként sok diákján látta Hanula Erika, a Minden Megtanulható trénig megálmodója, hogy az igazi probléma valójában nem a tanulás tényében, hanem a megfelelő módszer hiányában keresendő. „Pedig egy jó trükk hatalmasat tud lendíteni az eredményességen, sőt még a kedvet is meghozhatja – mondja Erika. – A közoktatás keretei között általában időhiány miatt nincs mód a tanulás módszertani ismereteinek oktatására, a gyerekek az alsó tagozaton kapnak utoljára hasonló támogatást. Ráadásul a diákoknak személyes időből is egyre kevesebb jut: nincs terük és mintájuk az elmélyülésre, és a többség életéből hiányoznak a nagy családi beszélgetések.” Mondani sem kell, a tanulási folyamatban a sikerélmény nagyon fontos tényező.
„Ez több szempontból is lényeges, hiszen általa elindul egy pozitív folyamat: egyre több dicsérő visszajelzés érkezik, ezért a gyerek önbizalma nő, ami ahhoz vezet, hogy megszereti a tanulást – fűzi hozzá a pedagógus. – A siker egyik fő összetevője, hogy a gyerek megkapja a hibázás lehetőségét is. Ha úgy tekintünk a hibákra mint az elsajátítás folyamatának természetes velejáróira, a diák sokkal kevésbé görcsös, illetve gyakrabban mer kérdezni, kísérletezni, nézőpontokat ütköztetni. A tanulás pedig valójában ezt jelenti.”
…
A cikk folytatását, még több hasznos tippel kiegészítve a Nők Lapja Psziché 2016/4. számának 87. oldalán olvashatjátok.
Szöveg: Széles-Horváth Anna
Fotó: Thinkstock