A magyar fotós csak a látogatók reakcióit akarta lencsevégre kapni, végül belőle is nevezetesség lett a londoni panoptikumban.

Különös kísérletet vagy inkább performance-ot hajtott végre a hetvenes években Molnár Milós magyar hobbifotós, aki fényképezőjét magához szorítva, hirtelen felindulásból beállt szobornak Brigitte Bardot mellé Madamme Tussaud londoni panoptikumában. Ezt a szórakoztató történetet meg is írta az akkori Nők Lapjába.

Molnár Miklós: Hogyan lettem világhírű Brigitte Bardot oldalán?, Nők Lapja, 1976/38.

Álmában sok minden megtörténik az emberrel. A legutóbbi álombéli szerepem szerint havi lottószelvényt alakítottam, „aki” minden pénteken boldogtalanná teszi gazdáját. Nem akarok panaszkodni, de hírneves embert még soha nem alakítottam álmomban, és nem néztek fel rám az emberek olyan csodálattal, tisztelettel, ahogy egy valamirevaló világhírességnek kijár.

És lám, mit hozott a valóság? … — amire még álmomban sem mertem gondolni… Londonban történt velem — és ami megtörtént, annak is át- kos szenvedélyem, a fényképezés az oka. Velem volt gépem akkor is, amikor beléptem Madame Tussaud nevezetes panoptikumának kapuján. Dicsérő és elítélő jelzőket egyaránt hallottam e műintézetről és ez kíváncsivá tett — milyen is lehet a híres (és hírhedt) személyeket megörö­kítő viaszbábuk kiállítása.

Tovább olvasnál?
Ha érdekel a cikk folytatása, fizess elő mindössze havonta 1490 forintért.
Ízelítő a cikk tartalmából
Mit tapasztalt a szerző turistaként a panoptikumban?
Hogyan jutott el odáig, hogy maga is beálljon szobornak?
Milyen benyomások érték, mint kiállított világhírű fotográfust?
Próbáld ki most!
Az előfizetésed egy regisztrációval egybekötött bankkártyás fizetés után azonnal elindul.
Mindössze pár kattintás, és hozzáférhetsz ehhez a tartalomhoz. Ha van már előfizetésed, lépj be .