A tökéletes test
Nem újdonság, hogy a Victoria’s Secret kampányai port kavarnak, de a 2014-es, The Perfect Body szlogenjük minden eddiginél nagyobb botrányt okozott. A fotón, melyen a fent említett „Tökéletes test” mottó állt, csupa nádszálvékony modell szerepelt, ami enyhén szólva is messze áll a valós nő képétől, nem véletlen, hogy a fehérneműcég rengeteg kritikát kapott emiatt. Mind közül azonban a legtalálóbb a Dear Kate márka válasza lett, akik plus size lányokat öltöztettek a saját melltartóikba és bugyijaikba, majd ugyanazt a szlogent felhasználva tükröt tartottak a Victoria’s Secret elé, megmutatva, mindenki úgy szép, ahogy van.
Hashtag: #ImNoAngel
Szintén egy Victoria’s Secret reklámfotóra reagálva indult útjára 2014-ben a Lane Bryant plus size ruhamárka kezdeményezése is. Az I’m No Angel hashtaggel ellátott fotóik arra kívánták felhívni a figyelmet, hogy nem lehet mindenki modellalkat, ezzel pedig akkora sikert arattak a közösségi médiában, hogy a kampányt azóta is példaértékűként emlegetik. Kivéve a Victoria’s Secretet, akik semmilyen formában nem reagáltak a fentiekre.
Smink nélkül
A divatszakma kegyetlen, retusált világában szinte felüdülés olyan címlappal találkozni, mely mentes mindenféle utómunkától. Ezért is számít úttörőnek a francia ELLE magazin 2009-es akciója, amelyben sem digitális retusőrt, sem sminkeseket nem alkalmaztak a világsztárok – Monica Bellucci, Sophie Marceau és Eva Herzigova – fotójának elkészítéséhez. Festetlenül, igazi arcukat mutatva álltak mindhárman a kamera elé, vállalva, hogy az ő szemük is ugyanúgy karikás, mint bárki másé, és a bőrük sem tökéletes.
Hétköznapi lányok
Egy új-zélandi márka, a Lonely Label Lingerie is úgy döntött, hogy ideje a Phosotoppal készült kampányfotókkal leszámolni, ezért 2016-os nyári fotózásukhoz öt teljesen hétköznapi lányt kértek fel modellnek. A feladatuk az volt, hogy a hitelesség érdekében utazzanak el valahová – az utat természetesen a cég állta –, és készítsenek magukról annyi képet a fehérneműcég darabjaiban, hogy abból a Lonely egy egész portfóliót össze tudjon állítani.
Férfikülső
A testképzavar nem csak a nők „kiváltsága”, sajnos egyre több férfi elégedetlen azzal, ahogy kinéz. A férfiruhamárka, a Dressmann úgy döntött, kampányolni fog azért, hogy a világban előforduló mindenféle fajtájú és formájú férfitestek mellett kiálljon, ugyanis attól, hogy valaki nem hasonlít a reklámokban mosolygó férfimodellekhez, nem lesz kevesebb.
A testképzavar témájában készült Lukács Liza-interjúnkat a Nők Lapja Psziché 2016/5. számában olvashatjátok. A magazin július 6-tól megvásárolható!
Szöveg: D. A.
Fotó: storify.com, adweek.com, fluxuryb.com, Instagram/Lonely Lingerie, creativity-online.com