Jó esetben napi nyolc óránál többet nem töltünk a munkahelyünkön, de sokszor ez az idő is elég lehetőséget ad arra, hogy a munkatársainknak olyan dolgot kotyogjunk el, amit később megbánunk. Mielőtt bármibe is belekezdenétek, inkább gondoljátok át előre a forgatókönyvet, hogy egy-egy helyzetben mit reagálna a kollégátok!
Tabutémák, amiket jobb, ha nem hoztok szóba:
1. Hogy mennyire utáltátok az előző állásotokat
Lehet, hogy életetek egyik legrosszabb időszaka volt az, de ez sem indokolja, hogy szidni kezdjétek a jelenlegi helyen a korábbi munkaadótokat. Ahelyett, hogy másokat hibáztattok, azért, mert ti nem éreztétek magatokat jól az előző helyen, inkább vállaljátok a felelősséget a saját tetteitekért. Máskülönben éretlennek fogtok tűnni és nem vesznek majd komolyan.
2. A politikai nézeteteket
Bár sajnos nagyon is jellemző a munkahelyi környezetben politikai témákat és nézeteket megvitatni, ha lehet, inkább ezt ne tegyétek! Nagyon kellemetlen helyzet alakulhat ki, ha ellenkező véleményen vagytok a másikkal. Munkahelyi konfrontálódás is kialakulhat belőle. Szüksége van erre bárkinek is?
3. Hogy épp munkát kerestek
Senkinek nincs köze ahhoz a munkahelyeteken, hogy nem vagytok elégedettek a jelenlegi helyzetetekkel. Ha dühösek és kiábrándultak is vagytok, inkább ne osszátok meg a kilépésről szóló terveiteket. Bízzatok a saját elképzeléseitekben, mert az egyáltalán nem hiányzik, hogy bármelyik elsőre megbízhatónak tűnő kollégátok szája eljárjon a főnöknek…
4. A komolyabb egészségügyi dolgaitokat
Egy rutin fogászati beavatkozást nyugodtan kitárgyalhattok, de a komolyabb orvosi kezeléseteket inkább ne hozzátok szóba a társaságban. Hasonlóan a párkapcsolati problémákhoz, a munkahelyi környezetben egy komoly orvosi problémára nehéz helyesen reagálni.
5. Intim részleteket a párkapcsolatotokról
Nincs azzal semmi baj, ha a munkahelyen szóba kerülnek az évfordulók, a születésnapok vagy a gyermekeitek sikere – a lényeg, hogy a magánéletetekkel kapcsolatos beszélgetések mindig maradjanak pozitív mederben. Abban a pillanatban, hogy szóba kerül a hűtlen férj, vagy a szexuális életünk, kellemetlen helyzetbe kerülhetünk. Ha bizalmas kapcsolatban vagytok bármelyik munkatársatokkal, akkor találkozzatok inkább a munkaidőn kívül és osszátok meg négyszemközt a problémákat.
6. Kibeszélni egy munkahelyi nézeteltérést mással
Összeszólalkoztatok vagy konfliktus alakult ki az egyik kollégátokkal? Akármennyire is dühösek vagytok, nem érdemes meggondolatlanul kibeszélni a dolgot. A munkahelyi pletykák futótűzszerűen terjednek, könnyen eljuthatnak az információk a többi alkalmazotthoz is, vagy vissza ahhoz az emberhez, akivel nézeteltérésetek volt.
7. Kritizálni a munkaadótokat
Tartsátok be a cég stratégiáját vagy üzleti döntéseit, ahelyett, hogy kritizálnátok a vezetőséget. Osszátok meg nyíltan az aggodalmaitokat, jelezzétek az észrevételeiteket a felettesetek felé. Még mindig jobb az őszinteséget választani, mint mások háta mögött szidni azt a helyet, ami a megélhetéseteket biztosítja!
Még több hasonló témáról olvashattok a Nők Lapja Psziché magazinokban és a Nők Lapja Lélek rovatában.
Szöveg: D. E.
Fotó: Thinkstock