7 bizonyíték arra, hogy okosan dolgozni jobb, mint keményen

A jó munkaerő nem feltétlenül keményen, sokkal inkább okosan dolgozik – olvastuk a minap. Ez a gondolat számunkra is újdonság volt, de aztán a következő tippeket látva meggyőződtünk róla, tényleg van benne némi igazság.

nő-laptop

Rangsorba szedett tennivalók

Reggel úgy kezdjük a munkát, hogy sorrendbe állítjuk, melyik feladat sürgős, és melyik kevésbé az. Ennek több előnye is van. Először is, a nehezebbekre sokkal több időnk jut, nem kell kapkodva összecsapni őket. Másodszor átláthatóbbá válik tőle a napirendünk. Harmadszor pedig, így biztosan nem fogunk kicsúszni a határidőkből. Nektek is azt ajánljuk, szánjatok reggelente vagy előző délután pár percet a lista összeállítására, mert tényleg hasznos.

Menetrend szerint

Csak még megírok pár e-mailt, aztán máris lefekszem. Ismerős? Az az idő, amit a pihenésre szánt időből csíptek le, koncentrációhiány formájában megbosszulja magát a következő munkanapon. Ellenben, ha rendszeresen legalább napi 7 órát alszotok – és megpróbáltok mindig ugyanabban az időben nyugovóra térni –, erősíthetitek a kognitív képességeiteket. És ha már alvás, a koránkelés szintén sok lehetőséget rejt magában, mert aki a kakassal kel, annak sokkal több ideje jut mindenre – tapasztalatból mondjuk. ;)

Zavaró tényezők kiiktatása

Ez a pont azoknak szól, akik szeretnek zenét, rádiót hallgatni munka közben, esetleg a tévét is bekapcsolják mellé. A megosztott figyelem a koncentrált munka halála! Az ember akaratlanul is elkalandozik, ha valami szól a háttérben, ami a hatékonyságot hátráltatja. Iktassátok ki a zavaró tényezőket, a saját dolgotokat könnyíthetitek meg vele! Vagy, ha nem tudtok csendben dolgozni, akkor legalább komolyzenét hallgassatok, mert igazából a szöveg az, ami a leginkább akadályozza az összpontosítást.

A legjobbra törekedve

A maximalizmus jó dolog, de vannak határai. Ha a szokásos feladatokat, amik minimális tervezést igényelnének, túl nagy körítéssel végzitek, vagy ha állandóan felülvizsgáljátok még a saját magatok által elvégzett munkát, akkor rossz úton jártok, és még időt is vesztetek. Amit egyszer megcsináltatok – és leellenőriztetek –, ahhoz már ne nyúljatok! Lépjetek túl rajta, és kezdjetek neki a következő feladatnak.

Időzsonglőrködés

Amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra – legyen ez a mottótok! Ha előre tudtok dolgozni, mert a munkaidőtökbe még belefér, akkor ne leárazott ruhákat nézegessetek az interneten, hanem kezdjetek bele az adott feladatba. Másnap hálásak lesztek, hogy ennyivel is kevesebb marad. Arról már nem is beszélve, hogyha mindig csak határidőre dolgoztok, sokkal könnyebben elcsúszhattok a teljesítéssel.

Szünet minden órában

A rendszeresen beiktatott rövid pihenők is növelik a munka minőségét, de hangsúlyoznánk, ez nem azt jelenti, hogy akkor eljött az ideje a közösségi oldalak meglátogatásának! A szünet sétát, tornát, monitormentes időt jelent, amikor lehetőséget adunk az agynak, a szemeknek és összességében az egész testnek regenerálódni.  Óránként öt perc pihenőt szoktak javasolni, és bár nekünk sem mindig sikerül ezt betartani, törekszünk rá, hogy ilyenkor tényleg picit kikapcsolódjunk.

Szöveg: D.A.

Forrás: lifehack.org

Fotó: Thinkstock