Ne szólj szám, nem fáj fejem! 7 téma, amibe jobb, ha bele sem kezdünk a munkahelyen

Van néhány tabutéma, amit jobb kerülni a munkahelyi társalgások során, mert csak a saját előrelépésünket akadályozzuk a felesleges beszéddel. Következzenek pályaválasztási szakértők és a humánerőforrás-menedzserek tanácsai arról, mi az, amit jobban járunk, ha inkább nem hozunk szóba...

munkahelyi beszélgetés

Jó esetben napi nyolc óránál többet nem töltünk a munkahelyünkön, de sokszor ez az idő is elég lehetőséget ad arra, hogy a munkatársainknak olyan dolgot kotyogjunk el, amit később megbánunk. Mielőtt bármibe is belekezdenétek, inkább gondoljátok át előre a forgatókönyvet, hogy egy-egy helyzetben mit reagálna a kollégátok!

Tabutémák, amiket jobb, ha nem hoztok szóba:

1. Hogy mennyire utáltátok az előző állásotokat

Lehet, hogy életetek egyik legrosszabb időszaka volt az, de ez sem indokolja, hogy szidni kezdjétek a jelenlegi helyen a korábbi munkaadótokat. Ahelyett, hogy másokat hibáztattok, azért, mert ti nem éreztétek magatokat jól az előző helyen, inkább vállaljátok a felelősséget a saját tetteitekért. Máskülönben éretlennek fogtok tűnni és nem vesznek majd komolyan.

2. A politikai nézeteteket

Bár sajnos nagyon is jellemző a munkahelyi környezetben politikai témákat és nézeteket megvitatni, ha lehet, inkább ezt ne tegyétek! Nagyon kellemetlen helyzet alakulhat ki, ha ellenkező véleményen vagytok a másikkal. Munkahelyi konfrontálódás is kialakulhat belőle. Szüksége van erre bárkinek is?

3. Hogy épp munkát kerestek

Senkinek nincs köze ahhoz a munkahelyeteken, hogy nem vagytok elégedettek a jelenlegi helyzetetekkel. Ha dühösek és kiábrándultak is vagytok, inkább ne osszátok meg a kilépésről szóló terveiteket. Bízzatok a saját elképzeléseitekben, mert az egyáltalán nem hiányzik, hogy bármelyik elsőre megbízhatónak tűnő kollégátok szája eljárjon a főnöknek…

4. A komolyabb egészségügyi dolgaitokat

Egy rutin fogászati beavatkozást nyugodtan kitárgyalhattok, de a komolyabb orvosi kezeléseteket inkább ne hozzátok szóba a társaságban. Hasonlóan a párkapcsolati problémákhoz, a munkahelyi környezetben egy komoly orvosi problémára nehéz helyesen reagálni.

5. Intim részleteket a párkapcsolatotokról

Nincs azzal semmi baj, ha a munkahelyen szóba kerülnek az évfordulók, a születésnapok vagy a gyermekeitek sikere  – a lényeg, hogy a magánéletetekkel kapcsolatos beszélgetések mindig maradjanak pozitív mederben. Abban a pillanatban, hogy szóba kerül a hűtlen férj, vagy a szexuális életünk, kellemetlen helyzetbe kerülhetünk. Ha bizalmas kapcsolatban vagytok bármelyik munkatársatokkal, akkor találkozzatok inkább a munkaidőn kívül és osszátok meg négyszemközt a problémákat.

6. Kibeszélni egy munkahelyi nézeteltérést mással

Összeszólalkoztatok vagy konfliktus alakult ki az egyik kollégátokkal? Akármennyire is dühösek vagytok, nem érdemes meggondolatlanul kibeszélni a dolgot. A munkahelyi pletykák futótűzszerűen terjednek, könnyen eljuthatnak az információk a többi alkalmazotthoz is, vagy vissza ahhoz az emberhez, akivel nézeteltérésetek volt.

7. Kritizálni a munkaadótokat

Tartsátok be a cég stratégiáját vagy üzleti döntéseit, ahelyett, hogy kritizálnátok a vezetőséget. Osszátok meg nyíltan az aggodalmaitokat, jelezzétek az észrevételeiteket a felettesetek felé. Még mindig jobb az őszinteséget választani, mint mások háta mögött szidni azt a helyet, ami a megélhetéseteket biztosítja!

Még több hasonló témáról olvashattok a Nők Lapja Psziché magazinokban és a Nők Lapja Lélek rovatában.

Szöveg: D. E.
Fotó: Thinkstock

(huffpost.com)